Spune NU dietelor!

O doamna cu o inalta pozitie sociala, foarte interesata de aspectul sau fizic, se adreseaza unei prietene:

-Ce dieta ai tinut? Vad ca ai slabit mult  si nu te-ai ingrasat la loc.

-Pai, dupa ce am incercat aproape toate dietele pe care le stiam si slabeam si ma ingrasam apoi,  tot asa…am invatat ca, de fapt trebuie sa iti schimbi, macar pe alocuri, stilul de viata, raspunse prietena.

c95f7b559bd22a70275706a7bda91ab2

-Ah, nu, eu prefer sa ma chinui putin, sa tin o dieta,  sa slabesc si, pe urma sa nu mai am deloc grija asta.

-Cu regret iti spun, zambi prietena, te chinui mai tare asa si pe termen lung iti pui in pericol sanatatea.

Cum sant dietele pentru tine?

Eu recunosc, am incercat meniul disociat, de mai multe ori chiar, reuseam sa eliberez ceva kilograme dar apoi, obiceiurile mele culinare de atunci imi aduceau inapoi toate kilogramele pierdute.

Am inteles ca asa lucrurile nu functioneaza…

Bun,  dar ce era totusi de facut?

Cele mai multe persoane aleg sa urmeze diete drastice, supunandu-se unor riscuri mari pentru sanatate, in loc sa isi reeduce apetitul si sa isi schimbe pe alocuri stilul de viata.

Numai ca in cazul dietelor pe langa faptul ca iti poate fi afectata starea de sanatate te procopsesti si cu un metabolism lenes si  lipsa de energie fizica si psihica.

Ce sunt dietele?

9f9bcd722c3f4700a9d53b9db02e9048Sunt planuri de alimentatie menite sa creeze un deficit caloric mare ( intre 700 – 1000 kcal / zi sau chiar mai mult ). In cele mai multe dintre diete, deficitul este creat prin consumarea unei singure grupe de alimente ( de exemplu dieta disociata, dieta cu supa de varza , dieta Dukan, in prima faza ), sau a doua grupe de alimente ( de exemplu dieta ketogenica – proteine si grasimi ). Exista chiar si diete extreme in care, pentru mai mult de o saptamana se consuma doar apa, limonada, sirop de artar.

 

Pe termen lung atat dietele cat si infometarea sau mancatul in exces iti pot aduce  alterarea starii de sanatate. Aici intra dereglari ale functiei de reproducere, afectarea capacitatii de a gandi, a  memoriei si a gandirii creative, incetinirea metabolismului precum si carente de vitamine si minerale.

Alternativa la diete pentru o stare de bine fizic si psihic si pentru un tonus de invidiat o reprezinta un stil de viata sanatos, unde alimentatia echilibrata, bogata in nutrienti de calitate, miscarea si odihna sunt pe primul loc.

O data intelese toate aceste lucruri despre diete, am renuntat pentru totdeauna la ideea de a imi restrictiona astfel alegerile culinare si am optat pentru nutrienti diversi si de calitate, miscare, odihna si relaxare.

9ade00590bd555de679010760566ed1d

Daca simti ca este momentul potrivit pentru o schimbare in viata catre echilibru si o stare de bine fizic si psihic, iti recomand sa renunti la diete si sa faci alegerile pe care le-am facut si eu: mici schimbari in stilul de viata, cu efecte notabile asupra starii de sanatate. Alege nutrienti de calitate, bea apa de calitate si in cantitate suficienta, invata sa te relaxezi, fa miscare si odihneste-te suficient. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

 

Daca experienta mea te poate ajuta sa faci aceste schimbari in stilul de viata, fa o programare aici.

Iti doresc succes si inspiratie legat de toate alegerile pe care le faci pentru sanatatea trupului si a mintii tale!

Cu drag,

Manuela

PS. M-as bucura sa aflu ce fel de experiente ai cu dietele si felul in care alegi sa iti pastrezi sanatatea. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu ceilalti cititori ai blogului ideile tale legat de acest subiect, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale si ii raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenilor tai, poate le este si lor de folos sa stie mai multe despre diete si felul in care pot afecta sanatatea pe termen lung.

 

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *