Raportul optim omega 6 / omega 3

Tanarul invatacel se adreseaza discipolului sau:

– Am citit ca, pentru a fi sanatos, trebuie sa incluzi in planul de alimentatie produse care sa asigure acizi omega – 3 si omega – 6.

Este adevarat, raspunse profesorul,  dar ai citit si despre raportul optim intre omega – 6 si omega – 3, important de asemenea pentru sanatatea corpului si a mintii?

– Nu, ce inseamna acest raport? raspunse elevul.

Tu ce stii despre raportul optim omega – 6 / omega – 3?

Pentru mine omega – 3 si omega – 6 au reprezentat multa vreme niste substante importante pe care stiam ca este bine sa le incluzi in alimentatie. Nu stiam insa ca nu trebuie inclusi oricum, ci in anumite conditii…

d24ca6b3bc94aaea916bbd5329708c10

Una din greselile pe care le face omul modern in zilele noastre este consumarea acelui tip de alimente care asigura un raport dezechilbrat de acizi omega – 6 / omega – 3. Raportul ideal este 1:1, maximul recomandat este 4:1, in timp ce alimentatia omului modern are un raport de 16:1 sau chiar de 20:1.

Un raport optim al celor doi acizi grasi impiedica cresterea colesterolului , previne bolile cardiovasculare, stimuleaza functia cerebrala, previne alergiile si cancerul. Iar atunci cand acest raport este dezechilibrat creste stresul oxidativ din organism, creste frecventa reactiilor alergice, creste nivelul colesterolului din sange si scade protectia naturala a organismului impotriva tumorilor.

Cum se poate asigura prin alimentatie un aport optim de omega – 6 / omega – 3?

Prin inlocuirea uleiului de gatit din floarea soarelui cu cel de masline obtinut prin presare la rece, adaugat la sfarsit, dupa ce mancarea a fost preparata termic.

Un alt produs care aduce un aport bun de omega – 3 este uleiul de in, obtinut prin presare la rece, precum si semintele de in.

Evitarea prajelilor, a margarinei si consumul, de cel putin trei sau patru ori pe saptamana , de  peste ( somon, macrou, hering, hamsii, sardine, crap ), sunt alte masuri importante care asigura un raport optim omega – 6 / omega – 3 prin alimentatie.

 Omega – 3 , care lipseste de cele mai multe ori din alimentatie, poate fi asigurat si prin cure, de cel putin doua ori pe an, cu un supliment cu omega – 3.

Cand am inteles importanta acestui raport, am acordat mai multa atentie cantitatii de acid omega – 3 pe care o continea ceea ce mancam.

0aa84e627efd48c4d97ace9910b84935

Am inlocuit uleiul de floarea soarelui cu cel de masline, pentru gatit, am mancat peste cel putin de trei ori in fiecare saptamana, am consumat in fiecare zi o lingurita de ulei de in obtinut prin presare la rece, de obicei in salate, am renuntat la prajeli, margarina si am luat suplimente cu omega – 3 in cure, de doua ori pe an.

 

In urma acestor schimbari analizele mele de sange aratau reducerea colesterolului si a probelor care indica inflamatia in corp.

Daca iti doresti sa faci un pas inainte pe drumul alegerilor sanatoase pentru corpul si mintea ta, iti recomand schimbarile pe care le-am facut si eu: alege uleiul de masline in locul celui de floarea soarelui, pentru gatit, renunta de tot la prajeli si margarina, mananca peste de cel putin trei ori / saptamana, ia , cel putin de doua ori pe an, suplimente cu omega – 3, in cure. Rezultatele nu vor intarzia sa apara, de la imbunatatirea analizelor de sange , la aspectul fizic si nivelul de energie.

Daca simti ca experienta mea iti poate fi de folos in a initia aceste schimbari pentru sanatatea corpului si a mintii tale, fa o programare aici.

Iti doresc sa faci cele mai inspirate alegeri pentru starea ta de bine interior si exterior!

Cu drag,

Manuela.

PS. M-as bucura sa aflu ceea ce stii despre acizii omega – 6 si omega – 3 si despre alegerile pe care le faci pentru a pastra optim raportul lor. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu ceilalti cititori ai blogului parerea ta legat de acest subiect, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenilor tai, le poate fi de folos si lor sa cunoasca importanta acestui raport pentru sanatatea corpului si a mintii.

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

2 thoughts on “Raportul optim omega 6 / omega 3”

  1. Buna,
    Am mai auzit ca trebuie sa avem grija cu acest raport intre omega3 si 6. Ceeace spui despre alimentatie fac de ceva vreme. In ceeace priveste suplimentele de omega 3 sunt in ceata. Care sunt bune? Acestea nu ar trebui sa fie in echilibru, sa contina si 3 si 6? Eu iau de la Calivita.Cred ca contin doar omega 3 fara omega6. Din cate stiu trebuie luat cu un antioxidant. Tu ce iei?
    Multumesc pentru toate informatiile bune,
    Angela

    1. Buna Angela,
      Exista suplimente care contin numai omega 3 deoarece acesta se gaseste mei putin in alimentatia noastra si este benefic sanatatii. Omega 6 se gaseste in mai multe alimente si favorizeaza inflamatia , asa incat , in principiu, nu este nevoie sa il adaugam si prin suplimente. Eu folosesc suplimente cu omega 3 de la Doppel Hertz, 2 grame/zi. Atentie la timpul de coagulare al sangelui. Omega 3 il modifica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *