Puterea obiceiurilor in alimentatie

Doua prietene stau de vorba in timp ce se afla la cumparaturi:

– Nu stiu cum reusesti tu sa alegi numai mancare sanatoasa. Mie mi-e asa pofta de dulciuri, uite cum arata…, spuse una dintre ele.5a989ec3959b8f794f655a688431e4f1

– Am exersat asta ceva vreme dupa ce am luat o hotarare, adauga cealalta. Iar ceva dulce mananc dar pregatit de mine acasa.

Ce hotarare?, intreba prima.

Tu ce alegeri faci in alimentatie, mananci doar cand ai timp si ce gasesti la indemana sau alimentatia este un act constient si asumat in care imbini placerea gustului cu sustinerea sanatatii si a vitalitatii?

Pentru mine mult timp alimentatia a reprezentat doar o serie de alegeri la intamplare, atunci cand imi era foame si strict in concordanta cu poftele mele sau cu starea de spirit. Eram insa nemultumita de felul in care aratam, de numarul de kilograme pe care il aveam si de faptul ca nu reuseam nicicum sa schimb nimic in acest sens. Am vazut lucrurile cu alti ochi atunci cand am inceput sa invat despre nutritie.

0aa84e627efd48c4d97ace9910b84935Puterea obiceiurilor in alimentatie te indeamna sa alegi de pe raft mancarurile care iti satisfac placerea gustului si nu pe cele care iti hranesc corpul. Nu esti obisnuit sa asociezi alimentele sanatoase cu cele gustoase.

Primul pas este sa iei decizia ca felul in care arati, felul in care te simti cand iti privesti corpul in oglinda si sanatatea ta sunt importante pentru tine. Al doilea pas este sa intelegi ca felul in care arati acum este suma obiceiurilor tale si ca felul in care vei arata pe viitor depinde doar de tine. In procesul de remodelare corporala mingea este la tine si trebuie doar sa o arunci la cos.

Alimentele si sportul nu sunt instrumente de tortura, ci instrumente care te pot ajuta sa fii mai echilibrat, mai multumit de tine insuti, mai sanatos, mai energic si mai performant in toate activitatile tale zilnice. Kilogramele de grasime sunt doar o urmare fireasca a obiceiurilor tale zilnice. Odata ce vei identifica obiceiurile gresite, le vei elimina si le vei inlocui cu altele corecte, corpul isi va regla singur greutatea.

Singurul motiv pentru care poti avea probleme de greutatea la un moment dat este faptul ca ai uitat sa ” iti asculti ” corpul. Daca ii dai ocazia, acesta iti va spune ce e bine si ce nu e bine sa pui in farfurie. Corpul uman este un mecanism extrem de complex, programat sa supravietuiasca, iar daca primeste hrana de calitate va deveni de la sine suplu si sanatos.

35c02d2c9ad5792620f5b02202888095

 Cand am inteles toate aceste lucruri despre alimentatie am schimbat alegerile pe care le faceam in acest sens: am inceput sa mananc micul dejun desi nu facusem acest lucru ani de zile, am renuntat la acele alimente care, desi aratau extraordinar, imi provocau disconfort gastric, am inceput sa nu mai asociez alimentele la intamplare. Am ales alimente bogate in nutrienti si am renuntat la cele bogate in calorii goale. Nu a fost usor la inceput, mi se parea nefiresc sa fac niste lucruri ” pe dos ” decat eram obisnuita dar am continuat si rezultatele nu au intarziat sa apara. Am observat schimbari majore: am reusit sa imi modelez corpul asa cum imi doream si sa pastrez energia si vitalitatea mintii in acelasi timp.

Daca simti ca este momentul potrivit pentru o schimbare in alimentatie si stilul de viata pentru o stare de sanatate si o energie fizica si psihica remarcabile, iti recomand schimbarile pe care le-am facut si eu: asculta-ti corpul, nu il supraalimenta, alege acele alimente care te hranesc nu doar iti umplu stomacul, nu sari peste mese si cultiva incet incet o disciplina in alimentatie si alegerile pe care le faci in acest sens. Vei fi uimit de rezultate.

Daca experienta mea in acest sens iti poate fi de folos, fa o programare aici.

PS. M-as bucura sa aflu alegerile pe care le faci deja pentru sanatatea corpului si a mintii tale. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu ceilalti cititori ai blogului ideile tale legate de acest subiect sau daca ai intrebari legate de articol, lasa un mesaj la comentarii si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenilor tai, le poate fi de folos.

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

One thought on “Puterea obiceiurilor in alimentatie”

  1. Bună ziua.
    Am 36 de ani,158 cm și 57 de kg.Am reușit să slăbesc 3 kg,doar pentru că am hotărât să schimb felul în care mâncăm.Am luat aceasta decizie pt ca zi de zi eram f balonata și aveam crampe.medicii îmi spuneau că nu am nimic.Atunci am hotărât să schimb ceva: am început, așa cum spuneți, cu felul în care combinam alimentele si am început să mă simt super bine,nu mai eram balonata,a urmat apoi introducerea unor alimente noi cum ar fi hrișcă,amarant, quinoa,am renunțat la gluten si acum am gustări formate din migdale sau chipsuri din nuca de cocos.Fac sport de 3- 4 ori pe sapt.Toate acestea m-au făcut să dau jos 3 kg,să nu mai fiu balonata și să mă simt bine in pielea mea.Si toate astea intr-o lună de zile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *