Nutritie pentru viitoarele mamici

La finalul consultatiei pacienta se adreseaza medicului sau:

Ma bucur ca toate analizele mele sunt bune pentru ca ne dorim un copil, spuse ea zambind…

eating healthy food
 

-Bravo, raspunse medicul,…. da, analizele sunt bune, dar daca va doriti un copil ai grija si la ceea ce mananci atat inainte de a ramane insarcinata cat si pe perioada sarcinii.

Tu cum te pregatesti din punctul de vedere al alimentatiei, sa devii mamica?

Pentru mine pregatirea inainte de a ramane insarcinata cu baietelul nostru a fost o etapa frumoasa, in care am citit mult despre ce alegeri culinare si ca stil de viata ar trebui sa fac pentru a ramane insarcinata si a avea o sarcina si ulterior un copil sanatos si bine dezvoltat. Si lucrurile s-au intamplat asa cum m-am asteptat, fapt pentru care sunt profund recunoscatoare.

Corpul tau, ca femeie, este construit genetic in asa fel incat pe toata perioada sarcinii si mai apoi a alaptarii sa considere prioritare nevoile de nutrienti ale bebelusului si nu pe cale proprii. Acesta este motivul pentru care multe femei ies din perioada de sarcina cu anemii sau lipse de calciu care pot fi destul de severe.

Daca vei fi o mama cu sanatate precara si lipsa de energie nu iti vei putea ingriji bebelusul la fel de bine ca o mama cu sanatate buna si un nivel mare de energie. De diferenta dintre cele doua situatii poate fi responsabila, ce cele mai multe ori, alimentatia adoptata inainte, in timpul sarcinii si imediat dupa nastere.0aa84e627efd48c4d97ace9910b84935

Astfel cu cateva luni inainte de sarcina este important sa iti echilibrezi raportul de acizi grasi esentiali omega-6/omega-3. Acest raport optim asigura dezvoltarea creierului bebelusului si scade riscul ca, dupa sarcina, sa experimentezi un episod de depresie postpartum. Pentru a realiza acest lucru elimina din nutritie prajelile, untul si margarina. Gateste cu ulei de masline, presat la rece, pe care il poti adauga in mancare dupa ce este preparata termic. Consuma carne slaba pe cat posibil de la animale hranite cu iarba. Consuma 3-4 portii de peste saptamanal, de preferat peste din lacuri sau rauri repezi de munte, pentru a evita contaminarea cu mercur. Consuma lactate fermentate, in care poti adauga o lingurita de seminte de in proaspat macinate, pentru un plus de acizi omega-3. Ca gustari mananca  nuci, avocado, seminte crude, migdale si alune.

Ai de asemenea grija de nivelul acidului folic in organism. Acesta este implicat in multiplicarea celulara si este necesar in cantitati mari in special in primele 4-6 saptamani de sarcina. Surse bune de acid folic sunt: avocado, lintea, fasole boabe, mazare, spanac, sfecla, broccoli, germeni de grau, suc proaspat stors de portocale, cereale integrale si seminte de floarea soarelui consumate crude.

Suplimentele cu vitamine luate in exces in aceasta perioada pot fi toxice, in special suplimentarea cu vitamina A.

Acum este un moment important in care sa devii normoponderala, atat  obezitatea cat si subponderabilitatea pot fi factori de risc in sarcina.

Am citit si am invatat despre toate aceste lucruri inainte de a ramane insarcinata, am tinut cont de ele si rezultatele au fost cele asteptate. Am ramas insarcinata si m-am bucurat de o sarcina linistita si echilibrata, cu sanatate si energie, ganduri bune, bucurie si recunostinta. Baietelul nostru s-a nascut sanatos si la termen.

Daca te afli in acea perioada minunata din viata in care te pregatesti sa devii mamica, iti recomand alegerile pe care le-am facut si eu pentru o sarcina linistita, sanatoasa atat pentru tine cat si pentru bebelusul tau: ai grija la alimentatie, odihneste-te suficient, pastreaza in minte doar acele ganduri care iti asigura o stare de bine interior, ai rabdare …si totul va fi bine!

Daca experienta mea in acest sens iti poate fi de folos, fa o programare aici.

Iti doresc mult succes in a face cele mai bune alegeri pentru o sarcina sanatoasa, linistita,  cu bucurie si recunostinta!

Cu drag,

Manuela.

PS. M-as bucura sa aflu ce alegeri faci deja in aceasta perioada minunata in care te pregatesti sa devii mamica. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu celelalte cititoare ale blogului ideile tale legate de acest subiect, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale legate de articol si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenelor tale, le poate fi de folos daca se pregatesc sa devina mamici.

 

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *