Nutritie pentru femeile care sunt insarcinate

Tanara viitoare mamica se adreseaza medicului sau:

Acum, dupa ce am primit vestea minunata ca voi fi mamica, trebuie sa mananc mai mult, sa fie bebe sanatos.

E important sa te preocupe starea ta de nutritie dar alege acele alimente care asigura cei mai buni nutrienti pentru tine si pentru bebe, in cantitati ceva mai mari dar fara sa exagerezi, raspunse medicul.

– Care alimente sunt cele mai bune? …intreba tanara mamica.

64906e0930ff3a7da82bf7aac0cc9be5

Tu ce stii despre felul in care este indicat sa mananci in timpul sarcinii pentru a fi sanatosi atat tu cat si copilasul tau?

Pentru mine, perioada sarcinii a fost foarte frumoasa, plina de bucurie si recunostinta. Eram foarte interesata de sanatatea mea si a copilasului nostru, eram atenta la ceea ce mananc si la acumularea de kilograme. Am citit mult despre acele alimente care asigura aportul optim de nutrienti in timpul sarcinii.

Mitul conform caruia cu cat mananci mai mult in sarcina cu atat vei avea un bebe mai sanatos este complet fals.

Ce este cu adevarat important este sa alegi acele alimente care asigura un aport optim de nutrienti si sa le eviti pe cele bogate in calorii goale. Alimentele care contin calorii goale sunt prajelile, prajiturile, bomboanele, biscuitii, dulciurile si sucurile din comert, paine si paste din faina alba, toate alimentele care contin zahar alb si faina.

Situatia ideala este aceea in care insarcinata fiind alegi sa cresti calitatea si nu cantitatea mancarii. In privinta cantitatii este suficient sa mananci cu maxim 500 kcal mai mult decat inainte de a ramane insarcinata.

Dintre nutrienti cei mai importanti in timpul sarcinii sunt: calciu, fier, zinc, acidul folic. Este important aportul de proteine si mentinerea unui raport optim al acizilor grasi omega3 / omega 6.

Pentru un aport optim de calciu include in alimentatie atat lactate fermentate cat si surse vegetale de calciu: prune uscate( neafumate), seminte de susan, migdale, ciuperci, morcovi, alune. Ai grija la alimentele care consuma calciul din organism: bauturile carbogazoase, cacao, cofeina si alte alimente care induc aciditate consumate in exces: carne, oua, dulciuri, muraturi.98eddfdeedb6200fa68f04fe9b9587a1

Fierul in sarcina este important pentru a putea dubla volumul de sange din corpul gravidei. Este important sa incluzi in alimentatie tot felul de legume, in special cele cu frunze verzi, leguminoase ( fasole, naut, linte, mazare ) carne slaba, oua, fructe uscate, nuci, seminte si cereale integrale. Suplimentele cu fier se iau doar la recomandarea medicului.

Zincul este un alt micronutrient extrem de important atat pentru femeile insarcinate cat si pentru atleti. O cantitate insuficienta de zinc in corpul tau pe perioada sarcinii poate duce la malformatii congenitale. Incearca sa introduci in alimentatia ta pe parcursul sarcinii alimente care abunda in zinc: fasole uscata, linte, naut, oua, carne slaba, cereale integrale, nuci, seminte de dovleac crude si lactate.5383ee3d27337770cd91c28eb5f984ac

Despre aportul de proteine in sarcina pot spune ca in alimentatia omului modern de obicei exista o cantitate mai mare de proteine decat necesarul asa incat nu este necesara suplimentarea in sarcina. In schimb, daca esti vegetariana, ar trebui sa consulti un nutritionist care sa iti recomande acele alimente care asigura toti aminoacizii esentiali si suficienta vitamina B12.

Pentru a mentine un aport optim de acizi grasi in perioada sarcinii nu recomand pestele crud si fructele de mare crude, precum si pestele oceanic pentru a evita contaminarea cu mercur. Nu recomand de asemenea uleiul de peste pentru a iti echilibra raportul de acizi grasi. Pentru un raport optim de acizi grasi este indicat sa incluzi in alimentatie nuci, migdale, alune crude, avocado. Gateste cu ulei de masline extravirgin, presat la rece.

Acidul folic are de asemenea o importanta majora in perioada sarcinii. Pentru a avea un nivel optim de acid folic alaturi de suplimentele cu acid folic pe care le recomanda medicul este recomandat sa incluzi in alimentatia ta: spanac, varza, sparanghel, citrice, fasole, mazare, linte, broccoli, dovleac.

Pe perioada sarcinii am cautat sa tin cont de toate aceste recomandari si baietelul nostru s-a nascut sanatos si se bucura si acum la cei patru anisori de sanatate si energie debordante, lucruri pentru care sunt recunoscatoare si in prezent.

Daca te afli in acest moment fericit in care te pregatesti sa devii mamica iti recomand schimbarile pe care le-am facut si eu : include in alimentatia ta toate acele minunate surse de nutrienti valorosi pentru sanatatea ta si a copilului tau, odihneste-te suficient, pastreaza in minte doar acele ganduri care iti asigura o stare de bine interior.

Daca ai nevoie de ajutor pentru a face aceste alegeri si simti ca experienta mea in acest sens iti poate fi de folos, fa o programare aici.

Iti doresc sa faci cele mai bune alegeri pentru sanatatea ta si a copilului tau!

Cu drag,

Manuela.

 

PS. M-as bucura sa aflu ce alegeri faci deja pentru o sarcina si un copilas sanatos si plin de energie. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu celelalte cititoare ale blogului ideile tale legate de acest subiect, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale legate de articol si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenelor tale, le poate fi de folos.

 

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *