De ce sa faci sport?

Bunica isi priveste nepoata adolescenta cu mirare:

– Nu ai mancat nimic din ce ti-am pregatit!…spune bunica.

– Vreau sa slabesc buni…si nu reusesc nicicum, raspunde trista nepoata.

– Eu stiu ca e bine sa mananci totusi …si daca vrei sa slabesti frumos , fa un pic de miscare….zambi bunica.

f2884b5cd3b479b823f336b0b3f74472

Tie iti place sa faci sport?

Pentru mine sportul a reprezentat multa vreme un refugiu atunci cand mi se parea ca am mancat prea mult si trebuie sa echilibrez balanta caloriilor. Imi aminteam de sport doar in acele momente. In timp am invatat prin experiente proprii,  ca miscarea reprezinta un lucru benefic pentru sanatate si pentru felul in care arati si este bine sa practici sport cu regularitate.6fb166dea2a5d47ed70745c1755d47fc

In spatele recomandarii de a face miscare deoarece acest lucru este benefic sanatatii, se afla si argumente stiintifice.

Astfel o sedinta de 30 minute sport pe zi, la intensitate moderata,  este cea mai eficienta metoda de a preveni bolile cardiovasculare si degenerative, reduce riscul de artrita cu 47%, pe cel de dementa Alzheimer cu 50%, pe cel de diabet zaharat cu 58%, pe cel de anxietate cu 48% si este cel mai eficient tratament pentru sindromul cronic de oboseala.

Sportul ajuta de asemenea la fixarea calciului in organism, creste calitatea vietii cu 23% si prelungeste durata vietii cu cel putin 5 ani.

La polul opus, sedentarismul, inseamna un factor de risc mare  pentru obezitatehipertensiune, diabet, nivel ridicat de colesterol. O persoana supraponderala care are un stil de viata activ are de doua ori mai putine sanse sa dezvolte pe viitor o boala cardiovasculara sau diabet, fata de o persoana supraponderala care are un stil de viata sedentar.

 Exista la multe persoane convingerea ca sportul sau miscarea in general inseamna neaparat un program de fitness bine structurat sau ore intregi de aerobic in ritm sustinut. In realitate mare parte din beneficiile de a face miscare le simti chiar daca aduci mici schimbari stilului de viata, de exemplu sa plimbi cainele in fiecare zi, sa urci pe scari, in loc sa folosesti liftul, sa parchezi masina la distanta de locul in care vrei sa ajungi si sa mergi pe jos.

22cae65b7cfde12f6d5de8358ee5fd61

15 minute de mers pe jos zilnic reduc cu 12% riscul de hipertensiune arteriala, asigura o mai buna oxigenare a creierului, un somn de calitate, relaxare si stare de bine interior.

Pe de alta parte un studiu efectuat in Australia a aratat ca persoanele care nu se uita la televizor au o speranta de viata cu 5 ani mai mare decat persoanele care se uita 6 ore pe zi la televizor. Renunta la televizor macar partial si iti asiguri o resursa de timp pentru a face miscare.

 

Cand am invatat despre toate aceste beneficii ale sportului am schimbat cate ceva in frecventa cu care alegeam sa fac miscare. Am inclus in programul meu doua ore de aerobic pe saptamana si in alte doua zile am alergat in parc. Am mers pe jos cat de des am putut si am urcat scari.

Rezultatele nu au intarziat sa apara. Ma simteam bine, aveam energie, mintea limpede,  eliberasem kilograme in ritm mai alert decat ma asteptam si imi pastrasem tonusul musculaturii.

Daca simti ca activitatea fizica in ritm mai sustinut alaturi de o schema de alimentatie personalizata pot schimba calitatea vietii tale, iti recomand alegerile pe care le-am facut si eu: ai grija la ceea ce mananci, la cum asociezi alimentele alese si mai ales…nu uita de sport. Alege ce forma de miscare ti se potriveste si integreaza orele de sport in programul tau. Vei simti diferenta foarte curand.

Daca experienta mea te poate ajuta sa faci aceste schimbari benefice sanatatii mintii si corpului tau, fa o programare aici.

Iti doresc mult succes in gasirea celor mai bune solutii pentru o forma fizica si psihica remarcabile!

Cu drag,

Manuela.

PS. M-as bucura sa aflu ce forma de miscare ti se potriveste si cum integrezi sportul in programul tau. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu ceilalti cititori ai blogului experienta ta in acest sens, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenilor tai, le poate fi de folos sa stie mai multe despre beneficiile practicarii sportului.

 

 

 

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

2 thoughts on “De ce sa faci sport?”

  1. Am 36 ani .Fac sport de 2 ori pe saptamana cu bicicleta ies cu fetita,
    am 64 de kg 154 inaltime am pofta de mancare foarte mare ;mananc foarte mult, seara ma aptin e foarte greu uneori nu pot ,nu stiu ce sa fac as vrea sa dau 10 kg jos imi plac si dulciurile. Puteti sa-mi dati niste sfaturi ?

  2. Merg de 4 ori pe saptamana la sala fac Taebo, este aerobic intens. Cum am trecut de 50, nu este suficient ca sa scazi in greutate. Este important sa ai grija ce mananci. Zaharul este problema nr.1.Eu ma ocup sa rezolv aceasta problema.Dupa ce faci o perioada sport in mod regulat, devii dependent si este o dependenta sanatoasa daca nu exagerezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *