Cum sa te simti bine chiar daca ai mancat prea mult

download (6)In cadrul unei vizite la medic, pacienta a marturisit:
– Stiu ca mi-ati recomandat de multe ori sa eliberez kilograme, in cursul ultimilor ani si de fiecare data am cautat sa va urmez sfatul dar nu am reusit.
– Ce s-a intamplat  de fapt ? a intrebat medicul.   
Am  apelat la tot felul de scheme de alimentatie, am fost chiar si la medicul nutritionist despre care mi-ati povestit, i-am urmat recomandarile timp de trei saptamani, aveam deja trei kilograme mai putin , dupa care intr-o zi mi-a fost pofta de prajituri, am mancat cat mi-a trebuit si  m-am gandit ca am stricat tot si nu mai are rost sa urmez schema recomandata asa ca am mancat in continuare dupa pofta inimii desi ma simteam vinovata.  Asta s-a intamplat de fiecare data.”

Recunosti ceva din povestea de mai sus?

Eu am fost in acel ” punct ” de multe ori si am ales de fiecare data sa renunt la tot ce castigasem ca eliberare de kilograme si alegeri culinare sanatoase. Ca sa fie si mai rau, ma simteam vinovata pentru ca ajunsesem acolo si mancam si mai mult ca sa ma linistesc. Nu eram constienta ca eram intr-un cerc vicios. Am reusit sa rup acest cerc vicios in momentul in care am invatat despre nutritie.

download (7)

Procesul eliberarii de kilograme sau al alegerilor culinare sanatoase  poate fi privit ca o calatorie a carei destinatie este  sa te simti bine cu tine, sa te simti bine cand te privesti in oglinda, sa fii plin de vitalitate, sa ai mintea limpede, sa fii eficient in tot ce faci.

De-a lungul acestei calatorii pot fi diverse popasuri, la prima oprire poti manca mai multe prajituri, la a doua oprire iti e pofta de shaorma si tot asa. Dar  important este sa nu anulezi calatoria, sa fii cu ochii mereu pe premiul tau iar in acest caz  premiul este starea de bine cu tine. Este de asemenea important sa reduci sonorul vocii interioare care te acuza pentru abaterea ta, sa cauti sa te simti bine chiar daca te-ai mai oprit din drumul tau. Si chiar sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a te simti bine.

                      Poti, de exemplu sa bei un ceai de ghimbir.download (3)

Ghimbirul combate disconfortul digestiv prin imbunatatirea absorbtiei de substante benefice din alimente si prevenire supraalimentatiei. In plus intareste sistemul imunitar, este excelent in preventia racelilor, amelioreaza simptomele alergiilor, ajuta circulatia sangelui, reduce nivelul de stres responsabil cu aparitia senzatiei de rau de miscare.

Este important insa modul de preparare al ceaiului de ghimbir. Se ia o radacina de ghimbir de 2 centimetri, se curata coaja, se spala bine sub jet de apa rece si se da pe razatoare.  Se pun la fiert 250 ml de apa si dupa ce clocoteste se toarna peste ghimbirul ras. Se acopera si se lasa la infuzat intre 2-5 minute. Se poate consuma rece sau caldut cu miere, lamaie sau menta.

Eficienta pentru combaterea indigestiei dupa o masa copioasa, dupa pofta inimii, este si o plimbare in aer liber. Natura are mereu puterea sa relaxeze si sa induca o stare de bine.images

Poti de asemenea, pentru viitor, sa iti notezi ceea ce mananci intr-un jurnal alimentar, pentru ca, de cele mai multe ori, „uiti ” si nu realizezi cat ai mancat deja.

Ce sa NU faci indiferent cat de mult ai mancat si cat de vinovat te simti:                      

– nu renunta la planurile tale privind eliberare de kilograme sau alegeri culinare sanatoase
– nu renunta la sport 

– nu renunta nici la preocuparea pentru mentinerea motivatiei.   

Urmareste exemplul celor care au reusit ceea ce iti propui si tu, urmareste citate ale oamenilor celebri sau idei extraordinare care sa iti fie de folos pe acest drum.

In momentul in care am descoperit ceaiul de ghimbir, eu l-am numit ” elixirul starii de bine„, l-am baut cu mare placere si m-am bucurat apoi de senzatia de eliberare si confort digestiv.

De asemenea, de cate ori am ocazia, ma plimb cat mai mult in natura, in locuri care te incarca pozitiv si contribuie mult la starea de bine cu tine.

Daca esti interesat sa iti recapeti confortul digestiv si increderea ca poti merge mai departe pe drumul alegerilor culinare sanatoase, iti recomand sa ai grija de corpul tau, fizic, prin ceai de ghimbir si plimbari in aer liber, si emotional, prin plimbari in aer liber si citate, idei sau exemplul celor care au reusit deja.

Daca te pot ajuta sa faci aceste alegeri atat de benefice sanatatii tale, fa o programare aici.

Iti doresc sa faci cele mai bune alegeri culinare pentru corpul si mintea ta!

Cu drag,

Manuela.

De asemenea m-as bucura sa impartasesti cu mine ce metode folosesti tu ca sa iti recapeti confortul digestiv dupa mese copioase.  Lasa un mesaj la comentarii si astfel vom invata unii de la altii.

Distribuie articolul si prietenilor tai, poate si ei au mancat prea mult si cauta o solutie sa se simta bine. 

 

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

2 thoughts on “Cum sa te simti bine chiar daca ai mancat prea mult”

  1. Bine te-am gasit
    Multumesc mult pentru articol ,in general eu folosesc chimenul pentru comfort digestiv.Mi-am facut o regula in alimentatie ,mananc exact ce simt ca imi face bine ,atat eu, cat si membrii familiei .Intotdeauna intreb pe fiecare ce doreste sa manance si eu gatesc.Sunt unele exceptii, ma mai abat de la regula dar nu ma simt vinovata pentru ca in ziua urmatoare hrana este mai usoara.Plimbarile in natura sunt o regula, iubim natura ,o respectam pentru ca facem parte din ea.

    1. Buna Corina,
      Felicitari pentru echilibrul ca alimentatie si stil de viata pe care il descrii si multumesc ca ai impartasit acest lucru.
      Te astept in continuare cu idei si sfaturi legate de alimentatie si viata sanatoasa. E important sa invatam unii de la altii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *