Ce este deficitul caloric?

Medicul ii explica pacientei cu probleme de greutate:

V-am recomandat sa slabiti dar nu sa va infometati

Altfel nu functioneaza in cazul meu…raspunde doamna impacientata.

Un deficit caloric prea mare va poate crea probleme de sanatate, raspunde medicul.

4beeb6a50082c304bb7c4478c8869943

Tu ce stii despre deficitul caloric?

Pentru mine, in perioada adolescentei cel putin, o persoana care reusea sa manance cat mai putin, aproape deloc si sa fie slaba era de admirat. Nu ma preocupa pe atunci starea de sanatate. Stiam ca este bine sa mananci mancare cu putine calorii. Mai tarziu am invatat ca deficitul caloric mare in alimentatie este o greseala.

Deficitul caloric este raportul negativ intre caloriile ingerate si caloriile convertite in energie pe parcursul unei zile. Eliberarea de kilograme in mod sanatos se realizeaza creand un  deficit caloric de maxim 500 kcal / zi. Cea mai eficienta metoda de a elibera kilograme este ca din alimentele pe care le consumi intr-o zi sa iei exact caloriile de care are nevoie corpul tau si sa creezi deficit caloric prin efortul fizic pe care il depui in sedinta de antrenament.

Pe de alta parte crearea unui deficit caloric mare pe perioade lungi de timp, prin infometare si diete drastice, poate afecta fertilitatea ( atat in cazul femeilor cat si in cazul barbatilor ), capacitatea de a gandi, memoria si gandirea creativa, poate incetini metabolismul si functia de regenerare si reparare a tesuturilor.

Perturbarea functionarii hormonale a organismului se realizeaza prin diminuarea secretiei de hormoni tiroidieni. Acest lucru se adauga compromiterii masei musculare in cazul infometarii sau al dietelor drastice , rezultatul fiind scaderea ratei metabolice chiar si cu 30%.  Cu alte cuvinte: daca inainte de a tine o dieta aveai, de exemplu, un necesar caloric de 2000 kcal, dupa dieta poti  reduce acest necesar chiar si cu 600 kcal. Daca inainte de dieta iti mentineai greutatea cu 2000 kcal / zi, dupa ce tii o dieta drastica, consumand aceleasi 2000 kcal / zi , te vei ingrasa cu un kilogram la fiecare doua saptamani.

0aa84e627efd48c4d97ace9910b84935

Dupa ce am invatat despre dezechilibrul major pe care il provoaca in corp dietele drastice sau infometarea, am ales scheme de alimentatie echilibrate, cu pastrarea proportiilor intre nutrienti , cu deficit caloric de cel mult 5oo kcal, atunci cand doream sa eliberez kilograme. Am facut miscare, am avut grija de hidratare si odihna. Rezultatele mi-au rasplatit pe deplin eforturile. Am eliberat kilograme, am pastrat tonusul musculaturii si energia fizica si psihica.

Daca si tu simti ca este un moment prielnic pentru a elibera kilograme si a iti pastra starea de sanatate, iti recomand schimbarile pe care le-am facut si eu: alege o schema de alimentatie potrivita, cu raport echilibrat intre nutrienti, cu deficit caloric de cel mult 500 kcal. Fa miscare, ai grija sa te hidratezi si sa te odihnesti cat trebuie. Si nu in ultimul rand pastreaza in minte acele ganduri care te fac sa te simti bine, care te ajuta sa evoluezi, sa fii in echilibru cu tine.

Daca ai nevoie de ajutor pentru intocmirea schemei de alimentatie si experienta mea iti poate fi de folos, fa o programare aici.

Iti doresc mult succes in a face cele mai bune alegeri pentru sanatatea corpului si a mintii tale!

Cu drag,

Manuela.

PS. M-as bucura sa aflu parerea ta legata de deficitul caloric si felul in care alegi sa eliberezi kilograme atunci cand simti ca este nevoie. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu ceilalti cititori ai blogului ideile tale legate de acest subiect, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale legate de articol si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenilor tai, le poate fi de folos.

 

 

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *