Automotivare prin jurnalul de alimentatie

Pacientul cu probleme de greutate se adreseaza medicului:

M-ati invatat foarte bine sa scriu tot ceea ce mananc intr-un jurnal8f72ab867d9f9a1fe41fe07dcd27db21

Ma bucur raspunse medicul, stiam ca iti este de folos..

Am inceput incet, incet sa fiu mai atent la ce mananc, mai ales cand reciteam insemnarile din zilele anterioare. In plus, cand urma sa aleg un desert suplimentar  am renuntat,  la gandul ca va trebui sa scriu asta in jurnal, completa zambind pacientul.

Tu ai scris vreodata propriul jurnal alimentar?

Pentru ca eu, de exemplu, atunci cand am aflat pentru prima data despre aceasta metoda de a iti supraveghe alimentatia si a constientiza astfel tot ceea ce mananci, mi s-a parut exagerat si m-am gandit ca nu am nevoie de asa ceva. Am incercat totusi si de atunci mi-am schimbat parerea.

Jurnalul poate fi extrem de eficient  in corectarea alimentatiei. Conditia este sa fie scris cu sinceritate.

Una dintre cele mai des intalnite cauze ale acumularii de kilograme nu o reprezinta mesele principale , ci rontaielile dintre mese si bauturile dulci consumate pe parcursul zilei. Adica tocmai acele lucruri care ” scapa ” de obicei atunci cand inventariezi ce ai mancat in zilele trecute.

Ce ar fi important sa notezi in jurnal?

Despre nutritie : ce mananci la fiecare masa si in ce cantitate, precum si ora la care ai luat masa. Ce lichide ai baut si ce suplimente alimentare, daca este cazul.

Miscare: daca este cazul, exercitiile pe care le-ai facut sau durata intregului antrenament, a plimbarii, a joggingului, etc.

f2884b5cd3b479b823f336b0b3f74472

Odihna : cate ore ai dormit peste noapte si daca te-ai odihnit suficient.

Nivel de stres: aici intra toate schimbarile de dispozitie si felul in care ele influenteaza cata miscare faci si ce mananci.

Poti de asemenea, sa faci o fotografie fiecarui aliment inainte de a il consuma, inclusiv bauturilor. Cand revezi pozele gandeste-te la felul in care au influentat alegerile tale nutritionale rezultatele pe care le ai. Au accelerat eliberarea de kilograme sau au incetinit-o? Saptamana viitoare vei face aceleasi alegeri sau vei schimba ceva?

Cand am realizat importanta jurnalului alimentar si felul simplu si eficient in care ma ajuta sa imi supraveghez alimentatia, am ales sa fac acest lucru in mod constant in special in perioadele in care imi propun sa eliberez kilograme. Notez ceea ce mananc, ora si cantitatea de mancare, iar in cazul felurilor preparate, notez si ingredientele folosite. Notez de asemenea cata miscare fac si cum ma ajuta acest lucru sa imi mentin motivatia si sa eliberez kilograme.

Daca iti doresti sa gasesti cauza acelor cateva kilograme in plus care te tot necajesc sau de ce nu mai eliberezi kilograme sau pur si simplu doresti sa constientizezi mai bine ce alegeri culinare faci, iti recomand alegerile mele: noteaza intr-un jurnal tot ceea ce tine de alegerile tale legat de alimentatie si miscare. Vei fi surprins de schimbarile in bine pe care le vei face ulterior legat de alimentatie si miscare si mai ales de naturaletea si usurinta cu care vei face aceste noi alegeri.a232d636b4580552c4568261f7e34f26

Daca experienta mea in acest sens iti poate fi de folos, fa o programare aici.

Iti doresc mult succes in alegerile pe care le faci pentru sanatatea corpului si a mintii tale!

Cu drag,

Manuela.

PS. M-as bucura sa aflu parerea ta legata de jurnalul alimentar sau de alegerile pe care le faci pentru a iti mentine motivatia in privinta alimentatiei si a activitatii fizice. Daca doresti sa impartasesti cu mine si cu ceilalti cititori ai blogului ideile tale legate de acest subiect, lasa un mesaj la comentarii sau scrie-mi intrebarile tale legate de articol si iti raspund cat pot de repede.

Distribuie articolul si prietenilor tai, le poate fi de folos.

 

DistribuieShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Citeste articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *